20 Şubat 2017 Pazartesi

DİVAN-I KEBİR 3 CİLT 2650 İNCİ BEYİT

(Mevlana Hazretleri Tebrizli Tanrı Şems’ini anlatıyor)

2650. Bu söz de yanlış;
Çünkü o, beni eşekten düşürmek isterse çekinmenin, eğere yapışmanın ne faydası olur?

Meğerki çekinmenin yolunu o göstersin;
Çünkü dağarcığı (Yaşananları, öğrenilen konuları, bunların geçmişle ilişkisini bilinçli olarak zihinde saklama gücünü, aklı, hafızayı, zihni) diken de o (Gelecekte iyi olacağı yetiştirmek geliştirmek için uygun yere koymak), yırtan (Yok etmek, bastırmak) da.

Görünüşte filanı adamakıllı azarlarım, darılırım ona, feşmanla  (Adını söylemek istemediğim kişiyle) iyiden iyiye uzlaşırım amma sözüm hep onadır, hep onunla konuşurum ben.

Sus da böyle bir söze yel (Kıskançlık rüzgârı) esmesin;
Çünkü esip giden yel, onlara mahrem (Sırrımızı söyleyen) olmaz.

Dört şiir söyledim, hayır dedi, bunlardan daha iyisini söyle.
Peki, fakat önce o seçilmiş şaraba (Tanrı şarabını) sun.

Altıncı kadehi şu mübarek beş parmağınla kavra da sun bana, de ki:
Al, iç, elli beşinci kadehi bile iç.

Ceylanını bana ver, gazel al benden, saçlarının yüzünü göster, ter ü taze (Çok taze) şiirini seyret.

O göklere, yerlere sığmayan şarapla mahmurluğumu sök de mahmur şiir söylemeyeyim.

Senin lütfun, senin gönül alıcılığın beni böyle kavgacı, inatçı etti;
Yoksa ben çok edepliydim, çok alçak gönüllüydüm.

Sen bin yıllık ebedi bir kadehle alıp gidersin;
Aşkının mahmurluğu, utangaç bir göz bırakmadı ki.
                          ***     
DİVAN-I KEBİR 3 CİLT MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN
Hazırlayan: Abdulbaki GÖLPINARLI
KÜLTÜR BAKANLIĞI YAYINLARI/1385
                         ***
Neler öğrendik;
1.    Şems Hazretlerinin bize yapacağı her neyse bunu değiştiremeyeceğimizi öğrendik.
2.    Şems Hazretlerinin bir bakışla beyin kimyamızı değiştirecek özelliğe sahip olduğunu öğrendik.
3.    Allah sözlerinin candan dinleyişte olan insanı sarhoş ettiğini, Mevlana Hazretlerinin bu sözleri Şems Hazretlerinden duymak istediğini öğrendik.
                                *
İşte böyle yaren;
Şems Hazretlerinin gönül alıcılığının Mevlana Hazretlerini ayak direyen, kavgacı, her sözü istediği gibi söyleyen biri ettiğini öğrendik, anladık.
                               *                                                          

RAVLİ

Popüler Yayınlar