(Mevlana Hazretleri Tebrizli Tanrı Şems’ini anlatıyor)
2650.
Bu söz de yanlış;
Çünkü
o, beni eşekten düşürmek isterse çekinmenin, eğere yapışmanın ne faydası olur?
Meğerki
çekinmenin yolunu o göstersin;
Çünkü
dağarcığı (Yaşananları, öğrenilen konuları, bunların
geçmişle ilişkisini bilinçli olarak zihinde saklama gücünü, aklı, hafızayı,
zihni) diken de o (Gelecekte iyi olacağı yetiştirmek
geliştirmek için uygun yere koymak), yırtan (Yok
etmek, bastırmak) da.
Görünüşte
filanı adamakıllı azarlarım, darılırım ona, feşmanla (Adını söylemek
istemediğim kişiyle) iyiden iyiye uzlaşırım amma sözüm hep onadır, hep
onunla konuşurum ben.
Sus
da böyle bir söze yel (Kıskançlık rüzgârı) esmesin;
Çünkü
esip giden yel, onlara mahrem (Sırrımızı söyleyen)
olmaz.
Dört
şiir söyledim, hayır dedi, bunlardan daha iyisini söyle.
Peki,
fakat önce o seçilmiş şaraba (Tanrı şarabını) sun.
Altıncı
kadehi şu mübarek beş parmağınla kavra da sun bana, de ki:
Al,
iç, elli beşinci kadehi bile iç.
Ceylanını
bana ver, gazel al benden, saçlarının yüzünü göster, ter ü taze (Çok taze) şiirini seyret.
O
göklere, yerlere sığmayan şarapla mahmurluğumu sök de mahmur şiir söylemeyeyim.
Senin
lütfun, senin gönül alıcılığın beni böyle kavgacı, inatçı etti;
Yoksa
ben çok edepliydim, çok alçak gönüllüydüm.
Sen
bin yıllık ebedi bir kadehle alıp gidersin;
Aşkının
mahmurluğu, utangaç bir göz bırakmadı ki.
***
DİVAN-I
KEBİR 3 CİLT MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN
Hazırlayan:
Abdulbaki GÖLPINARLI
KÜLTÜR
BAKANLIĞI YAYINLARI/1385
***
Neler
öğrendik;
1.
Şems
Hazretlerinin bize yapacağı her neyse bunu değiştiremeyeceğimizi öğrendik.
2.
Şems
Hazretlerinin bir bakışla beyin kimyamızı değiştirecek özelliğe sahip olduğunu
öğrendik.
3.
Allah sözlerinin
candan dinleyişte olan insanı sarhoş ettiğini, Mevlana Hazretlerinin bu sözleri
Şems Hazretlerinden duymak istediğini öğrendik.
*
İşte
böyle yaren;
Şems
Hazretlerinin gönül alıcılığının Mevlana Hazretlerini ayak direyen, kavgacı,
her sözü istediği gibi söyleyen biri ettiğini öğrendik, anladık.
*
RAVLİ