4 Şubat 2017 Cumartesi

DİVAN-I KEBİR 3 CİLT 2320 İNCİ BEYİT

(Mevlana Hazretleri aşkı anlatıyor)

2320. Bugün olmayacak işlere giriştim, savaş arıyorum;
Sarhoşların sözlerine aldırış etme;
Saçma-sapan sözler söylüyorum.

A beden, odun gibi yan-yakıl, doydum sana, bezdim (Bıktım, usandım) senden;
A gönül, yürü git, önümden yıkıl, seni aramıyorum ben.

Hayali, gözümün kaynağına leğen koydu da şu suyla (Kanlı gözyaşlarıyla) çamaşır yıkıyorum diye bir bahane buldu, söyledi.

Dedim ki:
“Kanlı suyla nasıl çamaşır yıkarsın?”
Dedi ki:
“ Kan o yanda, bense bu yandayım”

Senin tarafın tekmil (Tamamı) kan, benim tarafımsa su;
Kıpti değilim şu Nil ırmağında, Musa huyluyum ben.

Gözümü açtım mı hep senin yüzünü görürüm;
Dudaklarımı açtım mı hep senin şarabını içerim

İnsanlarla konuşmayı haram bilirim, fakat senin sözün geldi mi sözü uzatır da uzatırım.

Hangi yola götürseler bin çeşit topallar dururum;
Fakat sana giden yolda yel gibi eserim, yelip yortarım.

Hızır gibi benim de elime abıhayat düşse, seni bulunduğun yerin toprağıyla bezerim o suyu.

Gamın (Üzüntünün) verdiği elemlerle (Acılarla, üzüntülerle, ıstıraplarla) boyuna dikenler toplarım, nergis, Sadberk (Okka gülü ’Reçel yapılan gül) gülü devşirmeden çekinirim.
                          ***     
DİVAN-I KEBİR 3 CİLT MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN
Hazırlayan: Abdulbaki GÖLPINARLI
KÜLTÜR BAKANLIĞI YAYINLARI/1385
                         ***
Neler öğrendik;
1.    Tanrı aşkına inanmayan kişinin zevkli ve huzurlu bir yaşam süremeyeceğini öğrendik.
2.    Vücudun isteklerinin insana bıkkınlık verecek kadar çok ve zorlayıcı olduğunu öğrendik.
3.    Gönlün de isteklerin çok çeşitli olduğunu, insanı kararsız ve şaşkına çevirdiğinden seçeneklerinin bıkkınlık verdiğini öğrendik.
4.    Huyumuzu Mevlana Hazretleri gibi Musa huylu (Davranışlarımızı, alışkanlığımızı, özelliklerimizi) yapmamız gerektiğini öğrendik.
                          *
İşte böyle yaren;
Yapacağımızı öncelikle zarar vermeyecek şekilde olmasına dikkat etmemiz gerektiğini öğrendik, anladık.
                               *                                                           

RAVLİ

Popüler Yayınlar