30 Eylül 2023 Cumartesi

MEVLANA CELALEDDİN RUBAİLER A 16

Gönlümü belâ (Gam, keder, musibet, âfet, ceza) geçidine kodum (Koydum);

Ancak senin ardından koşsun diye çözdüm gönülün (Kalbimde oluşan duyguların kaynağını) ayak bağını (Bir yere gidilmesine veya bir işin yapılmasına engel olan şeyi).


Yelden (Rüzgârdan) kokun (Küçücük koku zerrelerinden belirtiler, işaretler) geldi bu gün;

Ben de şükrane alarak (İyilik bilme belirtisi olarak) gönlümü verdim yele (Rüzgâra).

                                             *

ÇEVİREN VE HAZIRLAYAN: Abdulbaki GÖLPINARLI

Ajans-TÜRK MATBAACILIK SANAİ ANKARA-1982

                                              *

Neler öğrendik;

  1. Mevlana Hazretleri Şems Hazretlerinden ayrı olmanın özlemin verdiği üzüntüsünü, gamını, kederini, musibetlerini, cezalandırma kararlarının ayak bağı olduğunu görünce; Şems Hazretlerinin arkasından koşsun diye bu bağdan kurtulmak için gönlünü yele verdiğini öğrendik

  2. Rüzgârdan Şems Hazretlerinin kokusu gelince çok sevinen Mevlana Hazretleri kalpte oluşan duygularının kaynağını Şems Hazretlerine götürülmek üzere yele verdiğini öğrendik.

                                                    *

    RAVLİ

Popüler Yayınlar