22 Eylül 2023 Cuma

MEVLANA CELALEDDİN RUBAİLER A 7

Önce binlerce lütufla (Önem verilen, sayılan birinden gelen iyilik ve yardım) okşadı (Sevgi, büyüklük, yücelik belirtisi olarak elini üzerimde yavaş yavaş gezdirerek sevdi) beni;

Sonunda binlerce dertle (Üzüntüyle) eritti (Katı durumdan akıcı hale getirdi) beni.


Sevgisinin zarı gibi (İnce ve yumuşak biçimde) oynuyordu benimle;

Tümden öldüm (Değerimi, geçerli oluşumu, gücümü yitirerek, kullanılmaz duruma getirip) de tuttu, fırlattı attı (Yücelere) beni,

                                 *

ÇEVİREN VE HAZIRLAYAN: Abdulbaki GÖLPINARLI

Ajans-TÜRK MATBAACILIK SANAİ ANKARA-1982

                                  *

Neler öğrendik;

  1. Şems Hazretlerinin binlerce iyilik ve yardım ederek sevgisini Mevlana Hazretlerinin üzerinde gösterdiğini öğrendik.

  2. Şems Hazretleri Mevlana Hazretlerinin üzerinde katılaşmış olan üzüntüleri yumuşatarak ve akıcı bir hale getirerek üzerinden aldığını öğrendik.

  3. Şems Hazretleri Mevlana Hazretlerini istediği gibi oyunlar oynayarak tümden üzerinde ona ağırlık yapan, uçmasını engelleyen yükleri yok edip yücelere doğru uçması için hazırladığını, manevi yolculuğa elverişli duruma getirdiğini öğrendik.
                                              *

    RAVLİ

Popüler Yayınlar