25 Mart 2018 Pazar

DİVAN-I KEBİR 5. CİLT 410 İNCİ BEYİT

(Mevlana Hazretleri sevilen Allah dostuna hizmet etmeyi anlatıyor)

410. (Şems Hazretlerine) Bedava şerbetler sunarım, sütler veririm;
Fakat üzüm gibi sıkmam onu.

Kendi başım gibi öperim, kendi başım gibi başımı kaşır (Hizmet eder) dururum.

Benim canımdır, benim canımın ferahlığıdır (İç açıklığım, iç rahatlığımdır);
Düşman saymam, yabancı bilmem onu.

Sevgimden aşkımdan dolayı küstahça sözlerine bile bakmazken nasıl döverim onu?

Dört tabiatın (Hava, su, ateş, toprak) ayak kıpırtıları kaçsa-gitse bile dördünün karşılığında ben varım, dördünün de yerineyim ben.

Yolculukta dostuyum, kılavuzum onun;
Seher çağında sakisi (İçkisini ikram eden), şarapçısı (İçkisini sağlayanım).

Altına, gümüşe ait saçma-sapan sözler de nedir?
Kereminle-lütfunla (Büyüklüğün gereği olan iyilik için) çuvallar dolusu altınım ona ben.

O tutulur –kalır (Hareketsiz kalınca);
Fakat bunu, ona ben tutulmuşum, sen söyle desin diye yaparım.

Söz söylemez, ağzını yumarsa sözü ben olurum, tercümanı ben kesilirim.

Usanır (Bıkar-bezer) da gönlü daralır, hararetlenirse yellerim onu, yelpazelerim ben.
                            ***   
DİVAN-I KEBİR 3 CİLT MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN
Hazırlayan: Abdulbaki GÖLPINARLI
KÜLTÜR BAKANLIĞI YAYINLARI/1385
                            ***
Neler öğrendik;
1.    Sevdiğimiz Allah dostuna sevgiyle bağlanıp hizmet etmemiz ve onun işlerine yardımcı olmamız gerektiğini öğrendik.
2.    Sevdiğimiz Allah dostunun hoşumuza gitmeyen hareket etse bile hiç kızmadan emrettiğini yapmamız gerektiğini öğrendik.
                     *
İşte böyle yaren;
Gönül sahibi, gönlü Allah ve Allah dostlarıyla olan kişi ile ilişkilerimizde benliğimizden hiçbir söz ve davranış olmaması gerektiğini, tüm düşüncemizin terbiyeli bir şekilde hizmet etmek olması gerektiğini öğrendik, anladık.
                   *

RAV

Popüler Yayınlar