Halk kö nebûved
sezay-ı an şarâp
Ân büride bih zi
şimşir-ü dırâb
(Hazreti Mevlana, Mesnevi
6.inci cilt 4169 inci beyit açıklaması)
“ O (Tanrı şarabını)
şarabı içmeye lâyık olmayan boğazın kılıçlarla, hançerlerle kesilmesi daha
iyidir.”
Allah şarabı bardağından
mestim (Sarhoşum).
Onun için mestane (Sarhoşçasına) sözler söylüyorum.
Kim aşk şarabıyla mest (Sarhoş) olursa akıl bukağılarından (Aklın ayak bastığı, bulunduğu yerden) kurtulur.
Ayık olanlar, bu şaraptan
gafildirler (Habersizler).
Onların akılları, fikirleri
kendilerine perde (Hakikati yani aslını, esasını olduğu
gibi görmeye engel) olmuştur.
Kardeş!
Ne vakte kadar perde içinde (Işıksız, nursuz) kalacaksın?
İstekli ol ki, istenilen
olasın.
Vahdet (Bir olma) sırrı senin idrakinden (Anlayış, kavrayış ve akıl erdirmeden) gizli kalmıştır.
Bak!
O sultanlar sultanı pirim ne
diyor:
***
GÜLŞEN-İ TEVHİD İBRAHİM ŞÂHİDİ
Çev: Midhat Bahari BEYTUR
İnkilap ve Aka kitapevleri
koll. Şrt.
***
Neler öğrendik;
1.
Allah’a kavuşmaktan
aydınlanmayan gözünün olmasının daha iyi
olduğunu öğrendik.
2.
Sevdiğinin
sırrını, gizli hakikatini, herkese söylenmeyen durumunu
bilmeyenin, kulağının olmamasının daha iyi olacağını öğrendik.
3.
Para ve malını esirgeyip vermeyen elin kopmasının daha iyi olacağını öğrendik.
4.
Sevgilisinin yürüyüşüne bağlanmayanın, onun nergis bahçesine canını feda etmeyen ayağın olmamasının daha iyi
olacağını öğrendik.
5.
Aydınlanmayanın,
sırrı bilmeyenin, pintilik edenin, canını feda etmeyenin ayağının demirle bağlı
olmasının daha iyi olacağını öğrendik.
*
İşte böyle yaren;
Allah’ı aramak, bulmak ve
kavuşup konuşmak için çalışıp çabalamamız bu yoldan ayrılmadan amacımıza
kavuşana kadar kalmamız gerektiğini öğrendik, anladık.
RAVLİ TANRI ŞARABI yazarak Googleden inceleme yapmalısın.
RAVLİ