12 Haziran 2014 Perşembe

DERVİŞ YOLU GÜLŞEN-İ TEVHİD 588

Halk kö nebûved sezay-ı an şarâp
Ân büride bih zi şimşir-ü dırâb
(Hazreti Mevlana, Mesnevi 6.inci cilt 4169 inci beyit açıklaması)

“ O  (Tanrı şarabını) şarabı içmeye lâyık olmayan boğazın kılıçlarla, hançerlerle kesilmesi daha iyidir.”

Allah şarabı bardağından mestim (Sarhoşum).
Onun için mestane (Sarhoşçasına) sözler söylüyorum.

Kim aşk şarabıyla mest (Sarhoş) olursa akıl bukağılarından (Aklın ayak bastığı, bulunduğu yerden) kurtulur.

Ayık olanlar, bu şaraptan gafildirler (Habersizler).
Onların akılları, fikirleri kendilerine perde (Hakikati yani aslını, esasını olduğu gibi görmeye engel) olmuştur.

Kardeş!
Ne vakte kadar perde içinde (Işıksız, nursuz) kalacaksın?

İstekli ol ki, istenilen olasın.
Vahdet (Bir olma) sırrı senin idrakinden (Anlayış, kavrayış ve akıl erdirmeden) gizli kalmıştır.

Bak!
O sultanlar sultanı pirim ne diyor:
                         ***
 GÜLŞEN-İ TEVHİD İBRAHİM ŞÂHİDİ
Çev: Midhat Bahari BEYTUR
İnkilap ve Aka kitapevleri koll. Şrt.
                         ***
Neler öğrendik;
1.    Allah’a kavuşmaktan aydınlanmayan gözünün olmasının daha iyi olduğunu öğrendik.
2.    Sevdiğinin sırrını, gizli hakikatini, herkese söylenmeyen durumunu bilmeyenin, kulağının olmamasının daha iyi olacağını öğrendik.
3.    Para ve malını esirgeyip vermeyen elin kopmasının daha iyi olacağını öğrendik.
4.    Sevgilisinin yürüyüşüne bağlanmayanın, onun nergis bahçesine canını feda etmeyen ayağın olmamasının daha iyi olacağını öğrendik.
5.    Aydınlanmayanın, sırrı bilmeyenin, pintilik edenin, canını feda etmeyenin ayağının demirle bağlı olmasının daha iyi olacağını öğrendik.
                                            *
İşte böyle yaren;
Allah’ı aramak, bulmak ve kavuşup konuşmak için çalışıp çabalamamız bu yoldan ayrılmadan amacımıza kavuşana kadar kalmamız gerektiğini öğrendik, anladık.

RAVLİ TANRI ŞARABI yazarak Googleden inceleme yapmalısın.

RAVLİ


Popüler Yayınlar