9 Haziran 2014 Pazartesi

DERVİŞ YOLU GÜLŞEN-İ TEVHİD 585

Din-i men ez aşk zinde budenest
Zindeği zin can-u ser neng-i menest
(Hazreti Mevlana, Mesnevi 6.inci cilt 4039 inci beyit açıklaması)

“ Dinim, aşk ile yaşamak, onunla diri olmaktır.
Yoksa böyle bir can ve başla yaşayış utancın ta kendisidir.”

Ben, Mevlevi tarikatının (Yolunun) salikiyim (Bu yola giren, bu yolda gideniyim), Mesnevi denizinin dalgıcıyım (Derinlerden şekil değiştirmeyen değerde inciler çıkartanım), benim mürşidim  (Tasavvufu öğretenim, sırları ve gerçekleri gösterenim), bana hidayet verenim (Doğru yolu, Hak yolunu gösterenim) Mevlana’dır.

Benim dilimden söyleyen yalnız odur.
Acizim (Beceriksizim, kabiliyetsizim, gücü yetmezim), aşığım (Çok fazla bağlılıkla sevenim), hakirim (Önemsizim, değersizim, kıymetsizim, itibarsızım, kuvvetsizim), o sultan-ı aşk benim elimi tutandır.

Gerçi ben anadan doğma körüm, güçsüzüm ama o (Mevlana) görendir.
Benim asamı (Köre göz olup götüren) çeken odur.

Ben nefsime, şeytana karşı muzaffer değilsem de ne gam.
Benim pirim (Yol gösterenim, yolumu aydınlatanım, elimden tutup götürenim), mürşidim (Doğru yolu gösterenim, tasavvufu öğretenim, sırları ve gerçekleri gösterenim) Mevlana her suretle muzafferdir (Üstünlük elde etmiş, zafer kazanmış) ya!

                                        *
Neler öğrendik:
1.    Aşkın büyükler için bal, çocuklar içinse süt olduğunu öğrendik.
2.    Aşk ile bağlanıp hizmet etmenin saltanat sürmeden daha güzel olduğunu öğrendik.
3.    Alt tabaka da olan halkta aşk olmadığından Hakkın temiz ismini zikretse bile ismin tesirini görmediğini öğrendik.
4.    Her kimin gönlünde yüzlerce istek, dilek varsa o kişinin aşk ve muhabbet anlayışından olmadığını öğrendik.
5.    Âşık, memedeki süte esir olan çocuk gibi olduğunu, iki âlemde de sütten başka bir şey bilmediğini öğrendik.
                                        *
İşte böyle yaren;
Her ne yaparsak yapalım Allah ismiyle yapmamız gerektiğini öğrendik, anladık.

Mevlana Hazretlerinin Allah’a kavuşturacak terbiyeyi öğrettiğini, manevi destek sağladığını, yolu aydınlatıp gösterdiğini öğrendik anladık.

Utanç içinde yaşamamak için Mevlevi olmak gerektiğini öğrendik, anladık.
                                            *

RAVLİ

Popüler Yayınlar