10 Mayıs 2015 Pazar

DİVAN-I KEBİR 1 CİLT 2990 İNCİ BEYİT

2990. Biri gizli burada, şeker kamışındaki şeker sanki tatlı mı tatlı bir şekerci, dükkânımı elimden almış.

Büyücü, gözbağcı, kimseciklerin gözleri görmüyor onu;
Usûl boylu (Gösterişli, düzgün vücudu uzun boyu olan), yol yordam (Bir amaca ulaşmak için izlenen yolu, usulü, sistemi) bilir bir tacir, terazimi elimden kapmış (Ölçü ve tartı yapamaz hale gelmişim).

Onunla gülbeşeker gibi kaynaşmışım;
Ben onun huyunu (Yaradılış ve ruh özelliklerinin bütününü) almışım, o benim alımımı (Çekim gücümü) elde etmiş.

Dünya güzelleri gözüme girmiyor (Beğenmiyorum);
Dikkat et de bak, güzelim hayali kirpiklerime bile sinmiş.

Hastayım, âlemin çevresinde dönüp dolaştım, kimseden bir derman görmedim, sonucu onun derdini gördüm ki dermanımı da elden almış.

Senin de gönlün yanmış, kebap (Çok seven ve isteyen) olmuşsa buyruğunu tutar da derdin çevresinde döner dolaşırsan dermanını bulursun elbet.

Ümitsizlik denizine dalar da kendinden ümidini kesersen bu denizden, inci mi, mercan mı elde ederek baş gösterirsin.

Suret tılsımını kır da (Benliğinle, vücudunla uğraşmaktan vazgeç de) can gözünü aç, aç da gör;
Kudretim, saltanatım, doğruyu da tutmuş, batıyı da.

Can gözünü açtın mı görürsün ki gayb sakisi (İnsan ruhuna Allah sevgisi, Allah nuru saçan kişi) gelmiş, sana selam vermede;
Ahdımı (Sözümü) tutmuş, şarap kadehini sunuyor.

Ben, ey ruhu bile gören nuh (İnat etme, ayak direme), bak da gör, bütün dünyayı tufanım (Yoğunluğum) kaplamış diye eteğine yapışmışım, çekiyorum.
                             ***   
DİVAN-I KEBİR1 MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN
Hazırlayan: Abdulbaki GÖLPINARLI
İstanbul REMZİ KİTABEVİ 93
                             ***
Neler öğrendik:
1.    Mevlana Hazretlerinin Şems Hazretlerinin yaradılış ve ruh özelliklerini aldığını öğrendik.
2.    Şems Hazretlerinin Mevlana Hazretlerinden çekiciliği aldığını öğrendik.
3.    Mevlana Hazretlerinin tüm ruhları çekecek kuvvette olduğunu öğrendik.
4.    Can gözünü açan kişiye Allah sevgisi ve nurunu getiren büyüklerimizden birini tanıdığını, sevip bağlandığını, yardım ettiğini öğrendik.
                                  *
İşte böyle yaren;
İster Şems Hazretlerine, ister Mevlana Hazretlerine yönel her ikisinde de aynı özellikleri, değerleri bulabileceğimizi, ikisinin birbirine olan aşklarıyla bir olmayı sağladıklarını, dünya yaşamının kavgalarından, gürültülerinden, hilelerinden kendilerini kurtardıklarını öğrendik, anladık.
Can gözünü açmak için RAVLİ CAN yazarak Google yazarak okumamız önemlidir.
                                 *                

RAVLİ

Popüler Yayınlar