6 Mayıs 2015 Çarşamba

DİVAN-I KEBİR 1 CİLT 2950 İNCİ BEYİT

2950. (Tebrizli Tanrı Şemsiye hitap)
Ey sudan da arınmış, topraktan da arınmış güzel, şu toprağına bir kerecik olsun, ayağını bas.
Ne elim kaldı benim, ne gönlüm, elini gönlüme koy.

Bulanık bir su oldum, yolda kalakaldım;
Yoldan al beni, göğsüne dök, konağım, göğsün olsun.

Saçlarının büklümlerinden işim sarpa sardı, karmakarışık oldu.
Darmadağın saçlarını müşkül (Zor, güç, çetin olan) işime dök.

Ne elde edersem edeyim, sensiz hiç faydası yok.
Aşk selini sal (Bırak aksın) elde ettiğim kâra (Kazanca doğru).

Işığımın çevresinde canın bile pervane kesilmesini istersen sendeki ateşi (Coşkunluğu), istidatlı (Yetenekli) ışığıma (Cisimleri, renkleri ayırt etmeye yarayan fiziksel enerjiyi) ver.

Saçlarının yüzünden tiftik kumaş gibi yüzlerce düğümlerle düğümlenmiş bir haldeyim (Anlaşılamayan, çözülemeyen, karışık durumdayım);
Fakat gene de lütfet (İyilik et), bir zamancağız olsun, beni o dalga-dalga, kıvrım-kıvrım saçlarına düğümle (Kendine bağla).

Sevgili!
Babil kuyusu (Büyüleri, sihri bilen), gözlerinin yüzünden büyülerle dopdolu.
Bir helal sihir (İyi davranışlı, tatlı dilli) yap da beni Babil kuyusuna sal.

Elest dedin ya (İlk ruhuma hitap ettiğin zaman), o zamandan beri canım gebe kaldı;
“ Bela”  (Dene, sına, eskit, darlık ve sıkıntı ver) sözünden bir muska ver de yaz da gebe olan canıma ver (Büyüleyici bir güç zararlı etkilerden korunayım, iyiliklere sahip olayım).

Ne zaman yüzündeki bulutu (Üzüntülü düşünceyi) dağıtacaksın da (Bana) gel diyeceksin, yüzünü ayın on dördüne benzeyen yüzüme koy.

Ey Tebrizli Tanrı Şems’i, canım bahtiyarsa (Şanslıysam, talihliysem, bahtlıysam) vuslat (Sevgili ile buluşma) devletini bu bahtiyar (Mutluluğu) canıma lütfet.
                             ***   
DİVAN-I KEBİR1 MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN
Hazırlayan: Abdulbaki GÖLPINARLI
İstanbul REMZİ KİTABEVİ 93
                             ***
Neler öğrendik:
1.    Mevlana Hazretlerinin Şems Hazretlerini özlediğini, beraber olmayı çok önemsediğini öğrendik.
2.    Şems Hazretlerinin sözlerinin kalp gözünü açtığını, ışığıyla farklılıkları ayırt etmeyi geliştirdiğini öğrendik.
3.    Şems Hazretlerinin sersemliği giderdiğini, doğru seçimler için olanak sağladığını öğrendik.
4.    Mevlana Hazretlerin yetenekli olduğunu, Allah’a gidilen yolu aydınlattığını öğrendik.
                                *
İşte böyle yaren;
Birbirini seven Tanrı dostlarının bir araya gelmesiyle açık gizli birbirlerinin eksikliklerini tamamladıklarını, yardım ettiklerini öğrendik, anladık.
                                 *                

RAVLİ

Popüler Yayınlar