3 Şubat 2012 Cuma

ULU ARİF ÇELEBİ VE DOSTLARA HEDİYE

Emirlerin “beylerin” ve uluların beyi Ve Lazik (Denizli) şehrinin emiri Şecaaddin İnanç bey, Çelebi hazretlerinin müritleri cümlesindendi.

Bir gün herkesin ortasında anlatmıştır:
Ben ve kardeşim doğan paşa Çelebi Hazretlerine ziyafet çekmiştik.

Şehrimizin ulu ve âlimleri ve beyleri “ suduru ekâbiri” hazır idiler.
O gün Çelebi beyaz Mevlevi külahı giymişti.

Benim gönlümden eğer o külahı bana bağışlasaydı, tuğramın altında giyerdim, onu ondan yadigâr tutardım, büyük bir inayet olurdu diye geçti.

Ben henüz bu fikirde idim ki Çelebi hazretleri hemen yerinden kalkıp benim yanıma geldi, oturdu, külahını başından çıkarıp benim başıma giydirdi.

Ve “ Bu külahı gözet (sakla), ta savaş günlerinde tolganın altına giyersin buyurdu.
Ben baş koydum bu halden şaşırıp, kendimi yitirdim.

Bunun üzerine Çelebi:
“ Dostluk yolunda elbise ve kıymeti mi olur?
Sen Tanrı erlerinden bir baş iste ki, anda bir sır ve serverlik olsun.
Ta ki baş bu sır ile daim kalsın ve dönen değirmen çarkı “ Yani dünya” sersemlikler kılmasın ve ezmesin “ buyurdu.

ŞİİR:
“ Başını bir eşik üstüne çivi gibi koy ki,
Felek böyle bir başa eziyet edemesin.”
(Mesnevi 3.Cilt 103/1804)

Bütün emirlerimiz, kardeşlerimiz, çocuklarımız ve aile halkımız baş koyup ona mürit ve kul olduk.
Kaç kereler, o hazretten seferde ve hazarda bunlara benzer şeyler müşahede olundu.

O göz, o kaynayan gözeden (pınardan)  su coştuğu, taşkın denizden sayılmaz kalktığı, gül bahçesinin gülfidanlarından burnumuza güzel kokular geldiği, güneşten, cihanın sınırlarına sayısız ışık salmış olması ve bunun gibi Peygamberlerin mucizeleri, velilerin kerametleri onlardan isteksiz olarak,

(Çalışarak mucize, keramet göstermek maksadıyla değil demek istiyor) meydana çıkması dervişleri doğru yola getirmek (İrşat) içindir.
Böylelikle hür gönüllere şifa olup âlemlere merhamet ve saadet yahşilik ola.

ŞİİR.
“ Velilerin cömertliğinden vücut bulursun,
Yüz binlerce merhamet, ikram, inayet (karşılıksız iyilik)bulursun.

Tanrı, velileri, âlemlere rahmet olmak için yeryüzüne getirmiştir.
(Mesnevi 6 Cilt 548/4771)

                                        ***
ARİFLERİN MENKIBELERİ Şark İslam Klasikleri 29
Ahmet Eflaki, M.E B. YAYINLARI 489
                                      ***
Neler öğrendik:
1.    Tanrı erlerinin dostluğunun çok kıymetli olduğunu öğrendik.
2.    Tanrı erlerinin hediyelerinin uğur getirdiğini öğrendik.
3.    Gönüllerin şifa bulması için velileri sevmek be bağlanmak gerektiğini öğrendik.

İşte böyle yaren,

Velileri sevmek ve onlara hizmet ve ikram etmek görünür görünmez sayısız faydalar etmemize yol açar.

Şimdi öyle biri yok deme, Tanrı daima velileriyle dünyamızı doldurmaktadır.
Aramazsan elbette bulamazsın.

Hem geçmişte dünyayı şenlendiren velileri tanımalısın hem de yaşayanları aramalısın.

Bu zamanda manadan nasibini almamış, gösteriş maksatlı kendini gösterenleri çok görürsün.

Tanrı eri gereksiz kıskançlık okundan yaralanmamak için gizlenmeyi tercih etmiştir.

Babam müftü Fehmi Bayraşa’ya (Tanrı rahmet etsin) yeni bir şeyler söyle, bir kitap yaz dedim.
O da:
“ Bizden öncekiler o zahmetleri çekip yolu tamamlamışlar ve bize yolu güzelce anlatmışlar.
Yeni bir şey yazmak gerekmez.
Yazılmışları öğren ve o yolda yaşa” diye öğüt verdi.
                                         *
RAVLİ

Popüler Yayınlar