30 Haziran 2017 Cuma

DİVAN-I KEBİR 4. CİLT 700 İNCİ BEYİT

(Mevlana Hazretleri Aşk bilgisinin önemini anlatıyor)
                              
700. Gözün bendeyken, bana bakarken kırık çevgenine uymuşum, koşup duruyorum;
Böylece hep bak bana, hep gör beni;
Bensiz at sürme, gitme bensiz.

A neş’e padişahının meclisine gidersen içme bensiz;
A bekçi, padişahın damına çıkarsan çıkma bensiz.

Eyvahlar olsun bu yola, iz bilmeden düşene;
İzini izlediğim sensin benim, a izinin tozu belirmeyen gitme bensiz.

Başkaları aşk diyorlar sana;
Oysaki ben aşkın da padişahısın diyorum;
A şunun bunun aklına-vehmine gelmeyecek kadar yüce dilber, gitme bensiz.

A ışığından her zaman yeni bir ışık parlayan;
A ışığı her an yeni bir güneş var eden.

Eğri otur da doğru söyle;
Senin gibi bir saki (İnsan ruhuna Allah’ı sevdiren, Allah nuru saçan), her an da senin yeniden yeniye yardım edip duran şarabın oldukça akıl mı kalır, fikir mi?

Ateşte şişeyi çatlatmamak kimin elinden gelir?
Yahut taze üzümden kim çekebilir yıllanmış, eski şarap?

Gönlü aydınlara tattır, sundukça sun;
Şu köhne dünyayı, yeni bir coşkunlukla tazeleştir.

İşi-gücü zevk-işret olan aşksan sen, devletin ebedi olsun;
Her günün bayram kesilsin, her gecen yeni bir düğün-dernek olsun.
                             ***  
DİVAN-I KEBİR 3 CİLT MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN
Hazırlayan: Abdulbaki GÖLPINARLI
KÜLTÜR BAKANLIĞI YAYINLARI/1385
                            ***
Neler öğrendik;
1.    Şems Hazretleri ile yaşamın her anında birlikte olmayı Mevlana Hazretlerinin çok istediğini öğrendik.
2.    Şems Hazretlerinin eliyle sunduğu Tanrı şarabına Mevlana Hazretlerinin doymadığını, daha çok arzu ettiğini öğrendik.  
                              * 
İşte böyle yaren;
Allah dostunu sevmenin insanın her gününü bayram ettiğini, sevinç içinde yaşamayı sağladığını öğrendik, anladık.
                               *

RAVLİ

Popüler Yayınlar