9 Haziran 2017 Cuma

DİVAN-I KEBİR 4. CİLT 290 İNCİ BEYİT

(Mevlana Hazretleri Şems Hazretlerini anlatıyor)
                              
290. Tebrizli Şems, doğuda olmayan burçtan (Nur suresi 35doğdu, parladı;
Zatının ışığı, benim sınırıma, imkânlarıma sığmıyor da sığmıyor.

A benim canıma can katan hayatım, perdeyi kaldır;
Kaldır ey gamımı yiyen, benimle düşüp kalkan, geceleri bana eş-dost olan sevgili.

A vakitli, vakitsiz feryatlarımı duyan, a varlığımın bütün zerrelerine bir ateştir, salan.

Feryadım dağa vurdu mu dinlersen duyarsın ki dağın sesi de benim hey-hey naralarımla çift olur, o da seslenir benimle.

Sen her şekilden arısın (Arınmışsın, katışıksızsın, temizsin), canlardan da temizsin;
Şeklin yok ama benim bütün şekillerimin mıhladısızın (Mıknatısısın) sen.

Zevksizlikten gönlüm bir iş görmeyi kurdu mu bulunduğum ova, gönül açıcı bile olsa daracık bir yerde bağlanmışa dönerim.

Sensiz zevk de, işret de, bağ-bahçe de, akıl da boş;
Bunların her biri baş ağrısı olur, ayağıma vurulmuş tomruk kesilir.

Kendimden ne kadar kaçarsam o kadar mahpus olurum kendime;
Ayağımın bağını çözdün mü bakarım da ayağımı gene de bağlanmış görürüm.

Ümitsizliğe düşüveririm de bir gece vakti, ya da bir seher çağı, haydi derim, doğ, doğ, benim yüce damıma vur.

İşte o zaman şekerle, helva ile öyle bir hale gelirim ki kendimi kaybedebilirim de bu benim derim yahut da şekerim, helvam bu.
                             ***           
DİVAN-I KEBİR 3 CİLT MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN
Hazırlayan: Abdulbaki GÖLPINARLI
KÜLTÜR BAKANLIĞI YAYINLARI/1385
                             ***
Neler öğrendik;
1.    Şems Hazretlerinin ışığının Mevlana Hazretlerinin tanımlamasına olanak vermeyecek kadar büyük ve geniş olduğunu öğrendik.
2.    Şems Hazretlerinin şekli olmasa da bütün şekilleri kendine çeken güçte olduğunu öğrendik.
3.    Mevlana Hazretlerinin kendi varlığını Şems Hazretlerinin varlığında birleştirdiğini, öğrendik.
                               * 
İşte böyle yaren;
Aydınlıkta olup daha fazla aydınlık isteyenlere ışık veren kişinin Şems Hazretleri olduğunu, yakınlaşanın mutluluk içinde yaşayacağını öğrendik, anladık.

Bizim sevincimizin kaynağının Hazreti Mevlana’ya yakınlaşan kişi olunca bayram yapacağımızı öğrendik, anladık.
                               *

RAVLİ

Popüler Yayınlar