29 Ekim 2016 Cumartesi

DİVAN-I KEBİR 3 CİLT 430 İNCİ BEYİT

(Hazreti Mevlana kendini aşkı ve Şems Hazretlerini anlatıyor)
430-  Âdem devrinden tek gözlü Deccâl’in (Kıyamete yakın Tanrılık davasıyla çıkacağı bildirilen ve tek gözlü olduğu rivayet edilen Yahudi’nin ortaya çıkacağı ) zamanına dek sana benim gibi can vermiş, gönül vermiş bir kul (Sevgiyle bağlanıp hizmet eden) bulamazsın.

İster inan, ister inanma, böyle değil de;
Vefânın (Sevgiyi sürdüren, sevgi ve dostluk bağlılığını devam ettirmenin) tertemiz toprağına and (Yemin) olsun ki aşkında vefâlıyım (Sevgimde ve dostluğumda devamlıyım) ben.

Uzun söylüyorsam, sözüm uzayıp gidiyorsa kınamayın beni, belki diyorum halimi anlarsınız, onun için söyleyip duruyorum.

Öyle bir ateş var bende ki tenceremi kaynatıp duruyor, o ateş gök tavanına sarsa orayı bile yakıp deler.

Gök tavanına, güneşten, güneşin ateşinden bir zarar gelmemiştir, güneşin ateşi, dumanı onu karartmamıştır amma gök bile benim ateşime dayanamaz.

Varlığımdan öyle bir kan ırmağı akıp gitmiş ki nerden nereye gidiyor, benim bile haberim yok.

Irmağa, a ırmak, akma mı diyeyim?
Ne diyeyim, nasıl savaşayım onunla?
Hadi, git de denize coşma a deniz de.

Bana üfürüp durduğun o tatlı dudakların aşkına söylüyorum, ihtiyarı (Seçme kuvveti) elinde değil bu neyin, sen üfledikçe feryat eder, inler onlar.

Sus da şu ormana ateş salma;
Sabredemiyorsan (Bekleyemiyorsan) bari yalnızca git, yalnızca onun tapısında feryat (Haykır, çığlık at) et.

Al da dostu dosta çekeni, melekleri gökyüzünden yeryüzüne indireni getir.
                          ***   
DİVAN-I KEBİR 3 CİLT MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN
Hazırlayan: Abdulbaki GÖLPINARLI
KÜLTÜR BAKANLIĞI YAYINLARI/1385
                         ***
Neler öğrendik;
1.    Bu dünya yaşamının sonuna kadar Mevlana Hazretlerinin aşk sözlerinin, Tebrizli Tanrı Şems’ine olan hayranlığı ve tutkulu sevgi ile bağlı dostluğunun devam edeceğini, sözlerin bu zamana kadar yaşayacağını öğrendik.
2.    Mevlana Hazretlerinin çok söz söylemesinin elinde olmadığını, aşk ateşinin verdiği hararetin ve sarhoşluğun tesirinde olarak sözlerini söylediğini öğrendik.
                               *
İşte böyle yaren;
Arayıp isteyeceğimiz kişi:
Allah dostlarını mıknatıs gibi kendine çeken, gök meleklerini yeryüzüne indirebilecek kuvvet ve kudrette olan, herkes tarafından Allah dostu olduğu kabul edilen biri olması gerektiğini öğrendik, anladık.
                               *

RAVLİ

Popüler Yayınlar