5 Eylül 2016 Pazartesi

DİVAN-I KEBİR 2 CİLT 4010 İNCİ BEYİT

4010.( Mevlana Hazretleri Allah dostu Şems Hazretlerini özleyişini anlatıyor)
A Tebriz’in övündüğü padişahlar padişahı Şemseddin, yeryüzündekilerin nurusun sen, zamanenin (İçinde bulunduğumuz zamanın) güzelliği alımı.

A bana candan da güzel, gözden de değerli olan, canımda ne gördüysem ben görmedim, sen gördün.

 Evet, beni sen seçmişsin, bu seçiş kakı için söylüyorum;
Ayrılığından ateşten yapılmış bir tabut seçtim, onun içindeyim ben.

Gözüme sor;
Demir çarıklarla ayrılık yolunda nerelere vardın de.

Ona şunu da sor, de ki:
Güzellikte, alımda ona benzer kimsecikler var mı, hiçbir dilden böyle bir söz işittin mi?

Şu sözü de söyle:
Yüzü güneş değilse derdi, elemi, bulut gibi parça-parça edip nasıl dağıtmış?
Nefesinden anlaşılıyor, göbeğinde misk var;
Hangi çayırda-çimende, hangi ovada-yazıda yayılmışsın?

Anlaşılıyor kibir gök görmüşsün a gönül, çünkü yeryüzündeki dilberlerden kaçmışsın sen.

Anlıyorum ki gözlerinle bir Yusuf görmüşsün de sarhoşlukla turunç-a (Akdeniz meyvesine) da doğramışsın ellerini de.

Maksat Tebriz’dir, Şemseddin’dir, öbürleri hep bahaneler;
İki âleme (Madde ve Mana) de bir yok çizgisi çizivermiş, gitmişsin de yalnız ona yönelmişsin.
                         ***   
DİVAN-I KEBİR 2 CİLT MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN
Hazırlayan: Abdulbaki GÖLPINARLI
İstanbul REMZİ KİTABEVİ 93
                             **
Neler öğrendik;
1.    Aslında Mevlana Hazretlerini dost ve sevgili olarak Şems Hazretlerinin seçtiğini öğrendik.
2.    Şems Hazretlerinin Mevlana Hazretlerinin canında olanı görünür, sözü edilir bir şekilde ortaya çıkararak Mevlana Hazretlerinin görmesini sağladığını öğrendik.
                               *                             
İşte böyle yaren;
Ulaşılmak istenilenin kişinin Tebriz’li Tanrı Şems’i olduğunu, diğer tüm ilgili anlatımların bahaneler olduğunu, Şems Hazretlerini kendini gösterince nurundan yıldızların görünemez hale geldiğini gibi adeta yok çizgisinde olacaklarını Mevlana Hazretlerinden öğrendik, anladık.
                                *

RAVLİ

Popüler Yayınlar