4010.(
Mevlana Hazretleri Allah dostu Şems Hazretlerini
özleyişini anlatıyor)
A
Tebriz’in övündüğü padişahlar padişahı Şemseddin, yeryüzündekilerin nurusun
sen, zamanenin (İçinde bulunduğumuz zamanın)
güzelliği alımı.
A
bana candan da güzel, gözden de değerli olan, canımda ne gördüysem ben
görmedim, sen gördün.
Evet, beni sen seçmişsin, bu seçiş kakı için
söylüyorum;
Ayrılığından
ateşten yapılmış bir tabut seçtim, onun içindeyim ben.
Gözüme
sor;
Demir
çarıklarla ayrılık yolunda nerelere vardın de.
Ona
şunu da sor, de ki:
Güzellikte,
alımda ona benzer kimsecikler var mı, hiçbir dilden böyle bir söz işittin mi?
Şu
sözü de söyle:
Yüzü
güneş değilse derdi, elemi, bulut gibi parça-parça edip nasıl dağıtmış?
Nefesinden
anlaşılıyor, göbeğinde misk var;
Hangi çayırda-çimende, hangi ovada-yazıda yayılmışsın?
Hangi çayırda-çimende, hangi ovada-yazıda yayılmışsın?
Anlaşılıyor
kibir gök görmüşsün a gönül, çünkü yeryüzündeki dilberlerden kaçmışsın sen.
Anlıyorum
ki gözlerinle bir Yusuf görmüşsün de sarhoşlukla turunç-a (Akdeniz meyvesine) da doğramışsın ellerini de.
Maksat
Tebriz’dir, Şemseddin’dir, öbürleri hep bahaneler;
İki
âleme (Madde ve Mana) de bir yok çizgisi
çizivermiş, gitmişsin de yalnız ona yönelmişsin.
***
DİVAN-I
KEBİR 2 CİLT MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN
Hazırlayan:
Abdulbaki GÖLPINARLI
İstanbul
REMZİ KİTABEVİ 93
**
Neler
öğrendik;
1.
Aslında Mevlana
Hazretlerini dost ve sevgili olarak Şems Hazretlerinin seçtiğini öğrendik.
2.
Şems
Hazretlerinin Mevlana Hazretlerinin canında olanı görünür, sözü edilir bir
şekilde ortaya çıkararak Mevlana Hazretlerinin görmesini sağladığını öğrendik.
*
İşte böyle yaren;
Ulaşılmak istenilenin kişinin Tebriz’li Tanrı Şems’i
olduğunu, diğer tüm ilgili anlatımların bahaneler olduğunu, Şems Hazretlerini
kendini gösterince nurundan yıldızların görünemez hale geldiğini gibi adeta yok
çizgisinde olacaklarını Mevlana Hazretlerinden öğrendik, anladık.
*
RAVLİ