(Mevlana Hazretleri
Şems Hazretlerini anlatıyor)
3640. Aşk, gönlümde konaklarsa şu
dışarıdaki halk, nasıl görürler beni?
Mademki aşk, yüreğimi kavurup
duruyor artık benden bir karar, bir durup dinlenme umma (Bekleme).
A kınayan nefis (Hayal ile birleşen istekler) , sus;
Sen sapıklığa da kılavuzsun.
Aşk sapıklığı (Tavır ve davranışları normal olmayan veya geleneklerden,
törelerden ayrılan, anormal kimse) helaldir bana;
Aşkın yıkık yeri, sığınağımdır,
kalemdir benim.
Ne de padişahça (Yüce, yüksek) bir gemidir aşk ki şu kan denizinde
sürerler, yürütürler onu.
Maksadım Tebriz’dir, muradım
Şemseddin;
Onlara bağırıyorum:
Tutun, alın,
Ulaştırın ona beni.
Ne ateşlerimize tercüman olursun,
ne gönül sırlarımıza dil kesilirsin.
Gönül de yüzlerce perdeden
sıyrıldı, çırçıplak meydana çıktı, aşk da:
Her iki can da yan yana
oturdular.
İkisinin arasına Cebrail bile
girse, ateşlerinden bir soluk olsun, aman bulamaz.
Her solukta buluşma içinde buluşmaya
dalarlar, her yanda açık mı açıktır onlar.
***
DİVAN-I KEBİR 6 CİLT MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN
Hazırlayan: Abdulbaki GÖLPINARLI
KÜLTÜR BAKANLIĞI YAYINLARI/1385
***
Neler öğrendik;
1. Aşkın gönülde konakladığını zaman halkın bu aşkı göremeyeceğini öğrendik.
2.
Gönlüne aşk yerleşenin karar vermekte güçlük çeken,
tereddütlü biri olacağını öğrendik.
3.
Aşkın törelere, geleneklere bağlı olmayan davranışlar
göstereceğini, aşığın bu yeri sığınak olarak kullanacağını öğrendik.
4.
Aşk gemisinin yolcuları yüce gemi içinde suyun kan
olduğu ortamda bile yoluna emin olarak gittiğini öğrendik.
5.
Mevlana Hazretleri sözlerinin Şems Hazretlerine
ulaştırılmasını, ayrılığından acı çektiğini, kendisinin sözlerini
ulaştırılmasını istediğini öğrendik.
6.
Aşığın gönlünün görüşe engel olan perdelerden sıyrılacağını,
gösterişsiz, süssüz, sade olarak meydana çıkacağını öğrendik.
7. Mevlana ve Şems Hazretlerinin canları çok açık biçimde yan yana gelince Cebrail’in
bile dayanamayacağı coşkunluk ateşi oluşacağını, Cebrail’in yanmaktan kendini
kurtaramayacağını öğrendik.
*
İşte böyle yaren;
Mevlana ve Şems Hazretlerinin canları bir araya
gelince arasına hiçbir kişi, fikir, söz giremeyeceğini, sözlerinin ve
davranışlarının açık olduğunu öğrendik, anladık.
*
RAVLİ