8 Aralık 2012 Cumartesi

MEVLANA VE YOL KESİCİLER

Müderrisin oğlu Çelebi Şemseddin (Tanrı ona rahmet etsin) şöyle anlatmıştır:

Âşık dostlar Mevlana’nın müridi olunca Mevlana dua etti ve
“ Yüce Tanrı sizi eski kurtların şerrinden korusun” dedi.

Âşık dostlar “ Onlar nasıl kavimdir (topluluktur)” diye sordular.

Mevlana “ Onlar Tanrı yolunu kesenler, kendi arzularına uyanlar ve yeni usuller icat eden cahil münkirlerdir (kabul etmeyenler)” dedi.

                                       ***
ARİFLERİN MENKIBELERİ, Şark İslam Klasikleri 29,
Ahmet Eflaki, M.E B. YAYINLARI 489

                                      ***
Neler öğrendik:

1.   Tanrı yoluna girdiğimiz vakit eski kendi arzularına uyan dostların yolumuzu kesmeye çalışacaklarını öğrendik.

2.   Yeni cemaatler oluşturanların Tanrı yolunu kestiğini öğrendik.

3.   İmanı anlamadan sindirmeden dini ritüeller yapıp din üzerinden çıkar sağlayan cemaatlerin Tanrı yolunu kestiğini öğrendik.

4.   Tanrı yolunu (Mevleviliği) inkâr eden, kabul etmeyenlerin Tanrı yolundan kişilerin gitmesine engel olduğun öğrendik.

5.   Yanlış olan eski dostlardan kurtulmalıyız  

 

İşte böyle yaren,

Sen bu yola girsen seni yolundan çevirmek için ilk duyacağın söz
“ Para getirmeyen bir işle niye uğraşıyorsun.

Fakirliği neden seçeceksin ki,
Bak ş şunu aldı, bu bunu aldı sen ne elde edeceksin ki?

Sorularla seni bu yoldan caydırmaya çalışırlar.
Diyelim ki böyle sözlere kulak asmadın.

“ ….cı,… cu cemaatleri Tanrı sözlerini, peygamberimizin sözlerini kendi amaçlarına göre yönlendirip seni pasivize edip varını yoğunu alırlar.

Sana Cennet vaat edip kendi ticari organizasyonlarına müşteri olarak kaydederler.

Seni ve yakın çevreni hayır, iyilik, güzellik olarak göstermelik birkaç şey göstererek iyiliklerin bir parçası olduğunu sana inandırarak senin özgürlüğünü elinden alırlar gönüllü köle gibi hizmet ettirirler.

 Hazreti Mevlana’nın işaret ettiğini iyi anlamalıyız.
Özgür seçim yapmadıkça, doğru kişi ile ve kitapla dost olmadıkça doğru yolu bulamazsın.

Cemaat bir maksat için bir araya gelmiş topluluktur.
Kendine ait bir kitabı yoktur.

Günün şartlarına göre, işlerine geldiği şekilde kutsal sözleri ve kutsal kişilerin isimlerini kullanırlar.

Tarikat Tanrıya giden yoldur.
Kendine özgü kitabı vardır.

Çıkar için kutsal sözler ve kişiler kullanılmaz, ancak onların aydınlattığı yoldan Tanrı’ya doğru ilerleme sağlanır.

                          *
RAVLİ

Popüler Yayınlar