Mevlana ikinci cildin birinci
cilde nazaran üstünlüğü,
İkinci göğün birinci göğe,
Üçüncü göğün ikinci göğe,
Ve yine altıncının beşe
nazaran üstünlüğü gibidir.
Nitekim Melekût âlemi (Allah’ın
mülkü, hükümranlığı ve âlemdeki düzenlemesi anlamına gelir) mülk (ruhlar
kaldığı yer) âleminden,
Ceberut âlemi (Hakikatler
âlemidir. Muhammedi’ye âlemidir.
Tanrı adları ile sıfatların
sıfatlara karıştığı âlemdir)
Melekût âleminden üstündür.
Âlemler arasındaki bu
üstünlük sonsuz olarak uzar gider.
Bazı eşya diğer bazısına,
Bazı sırlar diğer bazı
sırlara üstün kılınmıştır.
Bütün eşyada ve varlıklarda
bu üstünlük ve rüchaniyet (üstün olmaklık) mevcuttur “ dedi.
***
ARİFLERİN MENKIBELERİ, Şark
İslam Klasikleri 29, Ahmet Eflaki, M.E B. YAYINLARI 489
***
Neler öğrendik:
1.
Yaratılan Tanrı
düzeninde eşitlik yerine üstün olmaklık kanununa göre düzenlendiğini öğrendik.
2.
Tanrı’nın
yarattığı âlem aşağıya doğru düzenlenmiş olduğunu öğrendik.
3.
Bizden beklenen
ve istenen aşağı durumdan yücelere doğru öğrenip yol almamız ve yer etmemiz
olduğunu öğrendik.
4.
Tanrı erlerinin
yaptığı bir işin devamında daha üstün işler yaptığını öğrendik.
İşte böyle yaren,
Eşitliğin olmadığını,
üstünlüğe göre her şeyin düzenlendiğini, çalışım çabalayanların üstünlüğe doğru
yol bulduğunu ve gittiğini anladık kabul ettik.
Mevlana ve Melekût âlemini
bloğdan okuyarak daha geniş bilgi edinebilirsiniz.
Marifet name’nin ilk yaradılışı
öğrenebilirsiniz.
Kişi yüksek âleme gitmek
için:
1.
İstekli olup,
yararına inanmalıdır.
2.
Sevgi ile sonuç almayı
öğrenmelidir.
3.
Mevcut
bilgilerden yararlanmalıdır. (Bilgi bilinenleri arar)
4.
Perhiz etmeli ve
aza kanaat etmelidir.
5.
Ortak noktaları
bulup birliktelik sağlamalıdır.(Her şeyin ortak noktasından bir olana
ulaşmaktır)
6.
Olan fakat
önemsemek gerekenleri önemini anlayarak yaşamında uygulamalıdır.
Sonuçlara bakarak ders alıp
önem verilmedir. (Her şeyden bağını kopararak, özgür ve tarafsız olarak
önemli-önemsiz diye ayırarak tekrar önem sırası yapılmasıdır.
*
RAVLİ