1 Aralık 2012 Cumartesi

MEVLANA VE KÜFÜR

Kemal-i Muarrif bir toplantıda sofilere saygı göstererek iltifat ediyor, Hak aşığı dostlara sırtını çevirmiş hiç değer vermez bir biçimde oturuyordu.

Mevlana Hazretleri ona bağırarak:
“Ey Kemal-i nakıs (olgunluğu olmayan), dikkat et, sırtını olgun insanların olgunluğuna çevirmişsin” dedi.

Bunun üzerine Kemal birdenbire düştü, başı yarıldı ve kalkıp Mevlana’nın ayağına sarıldı, ondan niyaz ve ricada bulundu.

Mevlana inayet (affedip bağışlayarak) buyurarak ferecesini ve sarığını ona bağışladı.

Bundan sonra âşıkların olgunluğunu inkâr etmeyeceğini söyledi.

Tam bir doğrulukla Mevlana’nın kulu (sevgiyle bağlanıp hizmet eden) ve müridi (öğrencisi) oldu.

                             *
Mevlana Hazretleri birisinden incinince ve o kimsenin inadı sınırı geçince ona:

“Gerhaher ( kız kardeşi fahişe)” der ve onu berbat bir hale getirirdi.
Çünkü Horasanlılar böyle küfür ederlerdi.

 
                                      ***
ARİFLERİN MENKIBELERİ, Şark İslam Klasikleri 29,
Ahmet Eflaki, M.E B. YAYINLARI 489

                                      ***
Yaren,

Mevlana hazretleri karşılaştığı bir duruma tepki vermiş ve o kişiyi kazanmıştır.

Sağken yaptıklarını bir-bir anlatıyoruz, gücünü Hak yolunda kullandığını görüyoruz.

Ey yaren,

Bu sözlerimi sakın unutma:
      1.   Kendini Tanrıda yok eden Hazreti Mevlana ve hanedanı sağ iken yapacakların daha da fazlasını öldükten sonra da yaparlar.

2.   Tanrı izni ve yardımı ile her an etkilidirler.

3.   Tardım istersen yardım ederler.

4.   Saygısızlık edersen cezanı çekersin.

5.   Hazreti Mevlana’nın Tanrı gücünü kullandığını bilmelisin.

6.   Bilmelisin ve dikkati olmalısın ki Tanrı ona yetki vermiştir.

7.   Ruhaniyeti pek açıklamadık ama bunun gücü ve etkisi tüm zamanlarda geçerlidir.

 

Yaren bu söylediklerimi sakın abartı sanmayasın.

Benim övgüme onların ihtiyacı olduğunu aklına bile getirme.
Senin göstereceğin saygıya da onların ihtiyacı yoktur.

 Ey yaren,

Bunları bilip yararlanman için açıkça yazıyorum.
İnanınız ki de korkuyorum.

Ben kimim ki bu konuda bir kendimden bir laf söyleyeyim
Hazreti Mevlana’nın beni affedeceği ümidini taşıyorum.

(Bazı şeyleri yaşadım da onun için bu kadar kesin söylüyorum.
Ancak kendimi araya sokmamak adına açıklamıyorum)

                       *
RAVLİ

Popüler Yayınlar