9 Aralık 2012 Pazar

ARİFLİK YOLU

Yaren, Allah’a ulaşmak, kavuşmak, görmek isteğin varsa, Afyon Mevlevi Şeyhi Divane Mehmet Çelebi’nin bize önerdiği ve bizzat ruhaniyetiyle yardım edeceği ariflik yolunu sunuyorum.

 
TARİKATÜ’L­-ARİFİN RİSALESİ’NİN TENKİTLİ METNİ
TARİKATÜ’L ARİFİN SULTANNÜD-DİN (KUDDİSE SIRRIHU’L-MEVLA)

                                   *
BİSMİ’LLAHİ’R-RAHMANİ’R-RAHİM

Bu durağa getiren Allah’a şükürler olsun.
Öküz başıma bağışıyla bilgi ihsan eden Allah’a şükürler olsun.

Bana keşfetme yetkisi veren, bu işe çağırana son söz budur.

Bu yol efendi insan olmak isteyene ilahi düşünceye sahip olanlara yetiştirme, eriştirme, bitiştirme, götürmek ve taşımak için efendi Araplara ve Arap olmayanlara öneridir.

Asalet ve soyluluğa sahip olmak isteyen istekli kişiye aferinler.

Gelelim bunun için ne yapacaklarımıza:

Allah’ın sırlarına ait bilgi isteyen kişilere güzel bir yol tarif ediyorum.

Bilgi isteyen; doğru bilgiler toplamalı ve yanıltıcı, aldatıcı, çıkarı için yönlendirici yayınlara uyanık olmalıdır ve kalben teslim olarak hazırlığını yapmalıdır.

Güven ve inanç tamamen sağlanmalıdır.
Hazırlıkta kendi vücudunu bilmek gerekir.

Bu işlemi yaparken dünya topluluklarından ayrı, bağlardan kurtulmuş ve ben merkezli düşünce tuzağından kurtulmalısın.

Bu önerileri doğru ve geçerli sayarsan amacına ulaşır, isteklerine kavuşursun.

Bu yola ruhum yardımcı olur ve beğeneceğin değer vereceğin âşık yolunu, büyüklük yolunu gösterir.

Dünyaya kıymet vermeyenler o köşke ulaşırlar.

Gönlü sır saklayıp daralan, toplumun değerlendirmesinde değersiz isimlendirilenler nimet yolundadır ve isteklerine kavuşurlar.

Fakat ulaşmak için dünya olanakları üstünden yani varlık yönünden gidenler uzun zaman sonra varırlar.

Dünya olanakları yolundan gidenlerin son basamağı ariflerin ilk basamağıdır.

Manaları bize açıklayan Monla-yı Cami buyuruyor ki:

Gizli âşık bu yoldan ve topluluktan vazgeçme.
İnanarak ve üzülerek sevgilinin bulunduğu yere git.

Az, eksik, fena renk isteme, dileme.
Parlak renkli âşıkların özelliği budur.

Çünkü özüm âşık topluluğunda gizlidir.
Âşıklar; buluşma yolunda uyuyarak ulaşmışlardır,
(Kabullenme hemen olur)

Dünya hoşluklarından ve getirilerinden vazgeçmişlerdir, köpeksi davranışlarda bulunmazlar.

Sonuç olarak gizlenen yere ulaşmak isteyenlerin davranışları böyledir.
Allah yücedir ve tekdir.

Âşıktan istenen:

Doğruya ve gerçeğe ulaşan, kavuşan, yakınlık kurmandır.
Âşıklar topluluğuna halk zıttır.

Halk böcekler gibi davranışta bulunur.
Âşıklar topluluğunun davranışı ibadete bağlanmak ve ibadet yapmaktır.

Halkla beraber fakat halktan kurtulmuş olarak orta bir yoldadırlar, giysisi ile bellidirler.

Halk topluluğundan hiç kimse Allah’a ulaştırmaya, kavuşturmaya. Yakınlaştırmaya gücü ve yetkisi yoktur.

Halk topluluğunun beğenileni; vücudu iyiliğe ve faydaya dayanan davranışlarda olmalıdır.

Normal halk topluluğu dünya çöpçüsüdür, temizlikçisidir.
Halk topluluğu âşıklara çöplük mesafesindedir.

Derecesi arkada olan makam sahibi şeyhler; Hakka gitmekte istekli olanı halktan ve pislikten çıkarıp, temizleyip aşk sohbetine yakışan duruma getirir.

İnsan vücudunu ışık vermeye hazırlar.

Bu istekli olan arkada olan şeyhe varıp kararlı ve istekli olduğunu beyan ettiğinde şeyh evvela Allah’ı anmayı anlatarak daha istekli hale getirir.

Diken ve çöpleri yakarak yok eder. Tertemiz hazırlar.
(Yaşıyorsa yüzüne, yaşamıyorsa kabrinde gönlünden beyan eder)

Arkada olan şeyhin yetkisi buraya kadardır, kabiliyeti hazırlamaktır. Sırları vermeye yetkili değildir.

Arkada olan şeyhe âşık müracaat ederse âşık yol almak (Uçmak) üzeredir. Âşık ya yoluna devam eder yâda Şeyh lütuf yoluyla bakarak parlatarak aslına döndürür.

Lütuf yolunu kullananlar zamanlama hatasına düşmemelidir.
(İstekli sersemler).

Lütuf yolundan gidenlerin yolu budur.
Bu yoldan gidenler Allah’ın cemalini tablo halinde yüzünü görür.

Ey bilgili ve uyanık olan kişi benim ruhumla sevgi, saygı yoluyla birleş.

İsmi şerifi ezberle (ALLAH).
Sırları saklayıp ehli olmayana anlatma.

Rahatlık hissetme.
Sorumluluk bağından kurtul.

Dinç ol.
Dünyaya ait hoşlandığın sevgilerden arın.

Vücut kabın temiz olsun.
Helal elbiselerini giy.

Yalnız bir yerde temiz bir abdest al.
İki rekât Allah rızası için namaz kıl.

Büyük Allah’a yalvararak içten ve derinden gittikçe yükselen bir tempo ile ismi şerifi (ALLAH) tekrarla.

Sevgi ve iyi düşüncelerle kalbini Allah’ın huzuruna çıkmaya hazırla. Mümkün olduğu kadar nefesini tutup sık nefes alma.

Tarif olunan bu davranışı sıkı sıkıya bağlan ve çalış.
Her nereye baksan Allah’la bağlantı kur.

Savaşan gözle bu çalışmaya devam et.
İçten ve samimi ve derinleşen şekilde ismi şerife (ALLAH) hazır olmalısın.

Huzurdan sonra da zikre devam ederek hayret makamına ulaşana kadar çalışmalısın.

Bu çalışma senin senliğini alıp, kendi varlığını sana bağış yapana kadar.

Gerçekte senin ismin lev-hi mahfuzta yazılıdır, bir an önce ulaşıp, kavuşup, selamete ulaşana kadar çalışman, çabalaman, gözünü bu hedeften ayırmaman lazım.

Senden gayret, Allah’tan rahmet.

Bu gayrette olana yeteneğine göre iç anlam yönünden akla yakınlaştırılıp besleyip büyütür, eğitirler.

Bu zamanda böyle göreve hazır muhterem, sevgili, saygıdeğer ile görüşüp içtenlikle doğrulma ve yakınlaşma isteyesin.

Sohbet isteyesin.
Böyle kişi zahmet çekmiş ve güzel bir inanca sahip olmalıdır.

Böyle bir kişiye ulaşmış fakat güvenin tamam olmamış ise geçmiş şeyhlerden yardım iste.

Örnek:

Hazreti şeyh Muhyi’ d-din-i Ekber
Veya Abdü’l-Kadiri’l Geylani

Veya Abdu’llah-ı Bülyani
Veya Beyazid-i Bestami

Veya Cüneyd-i Bagdadi
Veya Hasan Basri

Veya Zü’n-nun-ı Mısri
Veya Ömer İbni’l Fariz

Veya Sadre’d-dinil-Konevi
Veya Celaled’d-dini’l-Rumi

Veya Hazret- Bahae’ddin-i Nakşibendî gibi sultanların ruh-i şeriflerinden doğrulma ve alışma istemek iyidir.

Böyle yaparsan isteğine çabuk kavuşursun.
Bu yolda ihlâsla (Doğru ve temiz) çalışırsan, büyük Allah isterse sonuca ulaşırsın.

Geçimsiz bunları söyledi.
Netice olarak Allah’a şükranlarımı bildiririm.

Tamam.

Sultan Divane Mehmet Çelebi

                                     ***
Anlayışım kadarıyla sultana aklın yaklaşması için yazmaya çalıştım hatalarımdan dolayı yüce Allah’a sığınırım.  

Ey yaren, denize ulaşan derenin neresinden katılırsan katıl o denize ulaşırsın.                                                                                                         

                                       ***
Diken: Rahatsız eden, acı veren.
Çöp, çer çöp: Dünyaya ait sonunda yok olacak mal, mülk, para. Yani sevgi ile bağlanmaman gerekenler.

                                                *
RAVLİ

Popüler Yayınlar