17 Kasım 2012 Cumartesi

MEVLANA VE NAMAZ İÇİNDE ZİKİR

Sultan Veled buyurdu ki:

Bir gün babam Mevlana Hazretleri namazla meşguldü.
Ben onun yanına oturmuştum.

Babam kıyam halinde “ Allah, Allah ”diyordu.
Biraz sonra mübarek ağzının açık kaldığını ve dudağının oynamadığını gördüm.

Fakat göğsünden yine “ Allah, Allah!” sesi geliyordu.
                                      ***

ARİFLERİN MENKIBELERİ, Şark İslam Klasikleri 29, M.E B. YAYINLARI 489

                                      ***
Tek başına kılınan namazdır.
Öğretmek amacıyla cemaatle de kılınır.

Nafile namazıdır.
Nafile: Farz ve vacip olmayan, yapıldığında mükâfat verilen, terk edildiğinde ceza gerektirmeyen şeydir.

Farz ve vacip dışında kalan sünnetler denir.

Hz. peygamber kılınmasını tavsiye etmiş, bu namazın pek çok günahın affına sebep olacağını haber vermiş; her gün kılınmasının zorluğu sebebiyle, haftada bir, ayda bir, yılda bir veya ömürde bir defa kılınmasını yeterli olacağını belirtmiştir.
(Ebu Davut, salât, 303-Tirmizi, salât, 350)

Namaz kılmaya niyet edilerek iftitaf tekbiri ile namaza başlanır.
Sübaneke duası okunduktan sonra bir miktar “Allah” denir.

Sonra euzu besmele çekilerek Fatiha ve zammı sure okunduktan sonra bir miktar “Allah” denir.

Daha sonra rukuya eğilip 3 defa sübhane rabbiye’l-azim dedikten sonra bir miktar “ Allah” denir.

Rükûdan doğrulunca bir miktar “Allah” dedikten sonra Allahü-Ekber deyip secdeye varılır.

Secdede 3 defa sübhana rabbi’l ala dedikten sonra bir miktar “Allah” denir.
Allahü-Ekber diyerek oturulduğu zaman bir miktar “Allah” denir.

Tekrar Allahü-Ekber diyerek secdede 3 defa sübhana rabbi’l ala dedikten sonra bir miktar “Allah” denir.

Allahü-Ekber diyerek ayağa kalkılır.
Fatiha ve zammı sureyi okuyup “ Allah” tespih edilir.

İkinci rekâtta oturunca tahiyyat ve salâvat-ı şerifi okuduktan sonra bir miktar “Allah” denir ve selam verilerek namazdan çıkılır. 

İştahın varsa iki rekât daha aynı şekilde kılarsın.

Namaz bittikten sonra tekrar secdeye vararak şükürler olsun deyip ayağa kalkarsın.

Mevlevi olmayanlar “Allah” tesbihi yerine “Süphanallahi ve’l hamdü lillahi vela ilahe illallahu vallahu Ekber” derler.

Sübhaneke okuduktan sonra 15,
Sure okunduktan sonra 10,
Rükûda 10,
Doğrulunca 10,
Secdede 10,
İki secde arası 10,
İkinci secdede 10, olmak üzere 75 defa tespih bir rekâtta tamamlamış olunur.

                                      *
İlk defa üç kere Allah adının iki hecesi, nefes miktarı çekilerek ve iki hece arasında gayet az ve adeta belirsiz bir durak yapılarak kalın sesle Allah denir.
Ondan sonra “A” harfi “l” harfine şiddetle vurularak “Al” denir ve pek hafif bir duraktan sonra hece biraz çekilerek “ Lah” denir.

Her iki hecede vücut ve baş hafifçe hareket edip kalkar ve hece sonunda tabii hale gelinmiş olur.

Vücut ve baş sağa sola çevrilmez.

Zikrin hızlandıkça “ Allah kelimesinin iki hecesi arasındaki durak sıklaşır, vücudun yukarı aşağı hareketi şiddetlenir, hecelerde uzatma kalmaz, nihayet kelime ve harfler kaybolarak iki şiddetli ses haline gelir.

Sonra ses de kalmaz vücudun bütün azalarının “Allah” dediğini duymaya başlarsın.

Bu yaptıklarını görür ve duyarsın ama kendini kontrol edemezsin.
İçindeki her organının ayrı-ayrı zikrettiğini fark edersin.

Bir zaman sonra sakinlik galip gelir.
Kendine gelirsin.
Veya biri dokunursa dünya’ya dönersin.

Aklın ve vücudunla bu işleri yaparken insani ruhun Tanrı katına yükselir ve döner.
Ne olduğu aklına çok az bir kısmı bildirilir.

Ama güzel ve hoş bir şeyler olduğunu hissedersin.

                                    *
İşte böyle yaren,

Hazreti Mevlana’nın kıldığı namazı birazcık anladık.

O mübarek insan Allahu Ekber deyince ruhunun Tanrı katına gittiğini ve bütün organların ruhu gelene kadar “Allah, Allah” diye zikir ettiğini öğrendik, anladık, örnek olarak kabul ettik.  

                                   *

RAVLİ  

Popüler Yayınlar